Podstatnou súčasťou SEO, čiže optimalizácie pre vyhľadávače je vedieť používať efektívne kľúčové slová (keywords). Teda malo by ísť o tie, čo vychádzajú z istých prieskumov a analýzy a majú tendenciu byť v danom obore vyhľadávané. Zároveň však čo najviac špecifické práve pre váš web a relevantné k jeho obsahu. Pretože cieľom je pomocou keywords dosiahnuť to, aby vás napr. v Google našlo čo najviac potenciálnych záujemcov. Preto je častokrát efektívne, ak nejde o kľúčový výraz zložený z jedného slova, ale o niečo konkrétnejší https://www.seolight.sk/long-tail.
Takéto slovo či slovné spojenie by preto malo čo najlepšie opísať pointu konkrétneho obsahu. Zároveň musí mať tendenciu k tomu, aby bolo hľadané. Notebook, GoogleChceme ním totiž získať viditeľné postavenie v internetových vyhľadávačoch (napr. v Google) a to, aby sa bežnému záujemcovi o konkrétnu tému, služby alebo tovar medzi poprednými výsledkami zobrazoval odkaz práve na našu webovú stránku a jej obsah, v ktorom budú tieto keywords zahrnuté.
Podstatným bodom seo optimalizácie je tvorba contentu, teda obsahu a tento je potrebné dobre cieliť. A k tomu nám výrazne dopomôžu práve vhodne zvolené a umiestnené keywords. Ak povedzme váš e-shop predáva mobilné telefóny, použiť slovo „mobil“ síce má logiku, avšak vhodné je používať spojenia ako „tlačidlové mobily“, „smartphone Samsung“ a podobne. V podstate ich môžeme vytvoriť viacej a každý takýto výraz zaradiť do každého článku zvlásť. Aby tak každé keyword odkazovalo nielen na jednu, ale na všetky dôležité podstránky vášho webu.Macbook, vyhľadávač
Môžeme povedať, že takéto efektívne výrazy, čo budú označené tučne sú takým vodítkom pre Google a jeho hľadacích robotov. Jeden takýto výraz by mal byť v článku použitá len raz, v opačnom prípade stráca svoju dôležitosť. Od tohto výrazu by sa však mala odvíjať pointa daného textu (vrátane obrázkov či prípadne vsunutého videa).